Sankt Hans aften
Bestyrelsen har desværre ikke resurser til at stå for et arrangement Sankt Hans aften. Vi håber selvfølgelig på, at der alligevel er Mølleboer der mødes for at hygge sammen her i foreningen.
Rigtig god aften, Bestyrelsen
Bestyrelsen har desværre ikke resurser til at stå for et arrangement Sankt Hans aften. Vi håber selvfølgelig på, at der alligevel er Mølleboer der mødes for at hygge sammen her i foreningen.
Rigtig god aften, Bestyrelsen
Vær opmærksom på, at Åbent Hus i Foreningshuset er flyttet i maj måned på grund af Pinsen. Du kan møde bestyrelsen d. 21. maj imellem 11.00 og 12.00 og ikke den sidste søndag i måneden, som tidligere udmeldt.
Vi ses i Foreningshuset, Bestyrelsen
I anledning af, at Laden har fået en opdatering, inviterer vi jer alle til et lille glas, lidt snack og en hyggelig sludder.
Kig over i Laden på tirsdag d. 16. maj 2023 fra kl. 19.00 og lad os fejre Laden sammen. Vi glæder os til at vise den frem til alle.
Hvad er der så sket?
Hen over vinteren og foråret, har vi i bestyrelsen gået og lavet lidt forbedringer i Laden. Vores mål var, at den blev mere anvendelig ifm. udlejning og når vi afholder arrangementer.
I den forbindelse har vi haft en elektriker til at gennemgå alle elinstallationer i laden, der desværre ikke var god nok. Vi fik samtidig opsat et ekstra målerskab, så lejere af Laden selv betaler for den brugte strøm.
Det gamle køkken blev taget ned ved arbejdsweekenden i vinters og et nyt blev bygget ved den arbejdsweekend vi afholdte i foråret. Vi er meget taknemmelig for jeres hjælp. Der er nu service mm til 84 personer og opvaskemaskiner dertil. Der er også to ovne og kogeplader, så det er muligt at kunne opvarme festmiddagen man medbringer. Køkkenet er IKKE godkendt som køkken der må laves mad i, men gerne til opvarmning.
Vi har arbejdet videre på et gammelt tiltag, men en “let” sænkning af loftet i den ene side af laden. Vi har anvendt et stofmateriale, der både forbedre akustikken og er brandhæmmende. Vi synes, at vi har fået skabt en stemning af “Bakkens Hvile” derunder.
Vi har fået doneret et originalt billardbord, så der nu er lavet et hyggeligt område til en lille venlig kamp.
Vi håber på, at Laden nu vil blive brugt endnu mere.
Vi håber at se jer på tirsdag, Bestyrelsen.
Billederne har vi lånt af Dorte Christensen, tak.
I weekenden er der IGEN flere personer, der har efterladt storskrald i affaldsgården, selvom der står det ikke bliver hentet mere!
Hvem har I tænkt jer der skal rydde op efter jer???
Det er frustrerende for både bestyrelsen og andre medlemmer i haveforeningen.
Vi har overvågning i gården og I skal vide, at regningen for at få det afhentet og fragtet på genbrugspladsen, bliver videresendt til jer!
De bedste hilsner fra Bestyrelsen
Som mange har bemærket, får vi ikke afhentet storskrald mere. Vi har dog haft lidt begynder-vanskeligheder med “de nye tider” og modtog desværre en del storskrald i affaldsgården. Vi kan finde frem til nummerplade eller person på vores overvågning, og vi har i dette tilfælde også noteret os data omkring dette affald.
Da vi håber det blot er begynder-vanskeligheder, er det lykkedes bestyrelsen at skaffe os af med affaldet, men fremadrettet vil afsætning af storskrald blive anmeldt til politiet og efterfølgende sende vedkommende en regning på bortskaffelse af storskraldsaffaldet.
Da bestyrelsen er inviteret til et seminar hos Formandskabet søndag d. 30. april 2023, flytter vi både det fastlagte bestyrelsesmøde og denne måneds Åbent Hus til dagen før lørdag d. 29. april 2023 på samme tid imellem kl. 11.00 og 12.00.
På gensyn i Foreningshuset
Historien
Da regeringen besluttede at alle i Danmark skulle sortere deres skrald gav det god mening. Høje-Taastrup kommune udsendte varsel til alle, også OF Møllehøj. Kommunen har dog koncentreret sig om helårsboligerne og nu er de godt i gang med at etablere løsninger til etagebyggerier. Det betyder så at de har tid til at sparre med os om vores løsninger.
Vi har i skraldeudvalget kigget på mulige løsninger og sendte ønskescenarie til afstemning i bestyrelsen. Selvom bestyrelsen og kommunens repræsentant i første omgang godkendte forslaget, har det vist sig at vi er nødsaget til at arbejde hen imod den ønsket løsning over et par år.
Udvidelse af affaldsløsning de kommende år
Vi planlægger at udvide skraldeordningen med nedgravet beholdere ved udkørslen ved Kalleruphaven og Agerhaven til madaffald, restaffald og plast-/mad og drikkekartoner, da det er de affaldsgrupper der er størst lugtgene ved og derfor gerne skal være nemt at komme af med. Disse vil blive chip-betjent og låst udenfor sæson. Hver nedgravet beholder koster ca. 100.000,- stykket, derfor planlægger vi at udvide ordningen løbende over de kommende år.
Haveaffald
Høje Taastrup Kommune ønsker at vi skal tømme vores haveaffald i containere, ydermere helst kun 3 steder. Vi gør hvad vi kan for at afvise den model, da ikke mange af os, kan løfte en trillebør op til kanten af en container, ej heller en høj container med låger i den ene ende ønsker vi, da vi hurtigt kan se for os, at der ligger haveaffald alle andre steder end i containeren.
Lederen fra kommunens affaldsteam er i gang med at undersøge om vi kan bevare vores 4 opgrabnings steder ved Kalleruphaven 50, Agerhaven 8, Fritidshaven 111 og 217.
Aktuel status på forhandlingen
Vi har stadig ikke fået landet aftalen med Høje Taastrup kommune 100%, hvilket er årsag til vi ikke er i mål med at finde den entreprenør, der skal udføre byggeriet for os. Vi er nødsaget til at indhente tilbud fra flere entreprenører, for at finde frem til en fornuftig pris.
Aktuel løsning ved sæsonstart 2023
Da vi får ikke afhentet skraldeposer ved haverne mere, bliver løsningen, indtil skraldepladsen er etableret, at der hver søndag er åben container i tidsrummet kl. 09.00 til 19.00. For af undgå affald som ikke kommer fra medlemmer, vil den være aflåst uden for dette tidsrum.
Vi er bekendt med, at der muligvis er nogle der kan være udfordret ift. til den korte tidsrammen, men vi håber på, at vi kan hjælpe hinanden nabo til nabo – Mølleboer til Mølleboer – indtil vores permanente løsning er på plads.
Bemærk at der IKKE bliver afhentet ’småt brændbart’ og metal (som f.eks køleskabe ol) men vi vil stadig have containers til pap, papir, metal og glas bag foreningshuset som altid.
Affaldsløsning 2023
Målet for dette år ift. skraldesortering er at etablere en aflukket chip-betjent skraldegård bag Foreningshuset, hvor vi kan komme af med vores affald. Affaldet skal sorteres i følgende grupper:
På gensyn til sæson 2023.
Om ganske kort tid skyder vi sæson 2023 i gang. I bestyrelsen glæder vi os til, at området igen skal summe af liv og at vores gode medlemmer igen kan får en hyggelig sludder over hækken.
Sæsonen starter så småt med generalforsamlinen d. 26. marts 2023, hvor vi byder vores medlemmer på et godt til ganen til årets standerhejsning samme dag om eftermiddagen. Mød op og få en sludder med os alle ved Foreningshuset d. 26. marts 2023 kl. 16.00. Officielt starter sæsonen d. 1. april 2023.
Lad os starte sæsonen med at værne om haveforeningen. Det kan vi gøre ved at huske os selv og hinanden på ganske få vores regler. omkring færden i området.
Vi glæder os til at se jer til Generalforssamlingen, Standerhejsningen og til den nye sæson. På gensyn snart, Bestyrelsen.
Igen i år byder bestyrelsen alle haveejerne velkommen til denne sæson ved årets standerhejsning.
Kom og mød hinanden og bestyrelsen søndag d. 26. marts 2023 (samme dag som generalforsamlingen) kl. 16.00 ved Møllehuset. Her får du også lejlighed til at se den tiltrængte vedligeholdelse, vi har udført i Møllehuset hen over vinteren.
Bestyrelsen byder på lidt godt til ganen og en hyggesludder.
Vi glæder os til at se jer og skyde sæsonen i gang, Bestyrelsen.
Vi gentager succeen. Sidste år inviterede bestyrelsen til en arbejdsdag i Laden. Vi fik ryddet godt op, og nu er det på tide at vi følger op på arbejdet og få samlet de nye køkkenmoduler mm.
Vi vil derfor gerne invitere til arbejdsweekend lørdag og/eller søndag d. 4. og 5. marts 2023 fra kl. 10 og nogle timer frem. Kan du den ene af dagene eller måske begge, så vil vi i bestyrelsen blive glade for din hjælp.
Medbring gerne dit værktøj og lad os trylle sammen. Vi byder på kaffe og kage i løbet af dagen og pizza og sodavand til frokost.
Velmødt Bestyrelsen
Bestyrelsen fanges på:
Møllehuset: Der er ikke åbent hus uden for sæson, men bestyrelsen kan fortsat træffes pr. telefon eller email.
Mobil: +45 2273 4666 hver tirsdag aften imellem kl. 18.00 – 19.30.
E-mail: bestyrelsen@of-mollehoj.dk.
Telefonsvarer og e-mail tjekkes hver uge.