Afhentning af skrald bliver tirsdag
Igen i denne uge (uge 21) bliver afhentning af skrald flyttet fra mandag til tirsdag. Vi arbejder på en permanent løsning og melder ud når den er i hus.
Fortsat god søndag fra Bestyrelsen
Igen i denne uge (uge 21) bliver afhentning af skrald flyttet fra mandag til tirsdag. Vi arbejder på en permanent løsning og melder ud når den er i hus.
Fortsat god søndag fra Bestyrelsen
Efter endnu en problematik med skraldet, er vi glade for at fortælle, at problemet er løst for denne gang. Vi får hentet skraldeposer i morgen onsdag.
Vi i bestyrelsen arbejder på at få de rette ender til at mødes og ikke mindst med hensyn til vores skraldeordning. Vi er både i dialog med kommunen og vores AA-mand og arbejder på at finde en løsning, der ikke sender hele haveforeningen til tælling hver uge.
Vi beder om jeres tålmodighed og ikke mindst tro på, at vores arbejde både i denne sag og generelt, er for at få den bedste haveforeningen i Danmark.
Rigtig god regnvejrs-aften til jer alle.
D
Da vores container til resteaffald ikke er tømt af Høje Taastrup kommune i fredags, som vi havde forventet, indsamler vi IKKE skralde poser sammen i morgen. Vi vil derfor bede jer om ikke at sætte jeres skraldepose ud, før vi melder det ud til jer her på hjemmesiden og på Facebook. Dette gør vi naturligvis for at undgå en ligende situation som i denne uge. Så snart vi får besked fra kommunen, giver vi hurtigst muligt besked til jer.
Tak og fortsat god søndag fra Bestyrelsen
T
Vi har desværre fået et afbud fra en af vores delegeret til Omegningens Fritidshaveforenings kongres 2022 på Tivoli Hotellet på søndag.
Det vil betyde meget for os i bestyrelsen, hvis vi kan møde op med alle vores “stemmer”. Derfor forsøger vi at erhverve den sidste deltager her i sidste øjeblik. Det plejer at være en rigtig hyggelig dag og en fantastisk mulighed for at lære hinanden at kende og blive klogere os selv i OF Møllehøj og de andre lokalforeninger.
Har du lyst til at få indblik i arbejdet der foregår på Kongressen og gerne vil give din mening til kende, så skriv til bestyrelsen inden i morgen torsdag d. 21. april 2022 kl. 9.00. Skynd dig – der er kun en plads.
Mandage er normalt den dag, hvor vi får hentet vores skraldeposer. Men når denne dag, som i påsken, er en helligdag, vil skraldedagen blive rykket til om tirsdagen. Vi får derfor først hentet skrald på tirsdag.
Vi har samme situation i pinsen, hvor skraldedagen også vil blive rykket fra mandag til tirsdagen.
S
Da hele bestyrelsen og de valgte delegerede er til Omegnens Fritidshaveforenings Kongres for 2022, er april-måneds åbent hus, den sidste søndag i måneden, blevet flyttet. Du kan i stedet for kigge ind til bestyrelsen dagen før lørdag d. 23. april 2022 imellem kl. 11.00 og 12.00, hvor der vil være åbent hus.
Som bestyrelsen nævnte til generalforsamlingen, er det ikke lykkedes at få Høje Taastrup kommune i tale omkring den nye affaldsordning i forhold til Møllehøj. Vi vil selvfølgelig opfordre alle til, at affaldssorterer på bedst muligt måde i de containere, som er tilgængeligt i materialegården bag Møllehuset. Materialegården vil meget snart blive åbnet igen. Så snart bestyrelsen og affaldsudvalget har nyt omkring ‘den nye ordning’, får I selvfølgelig besked.
I løbet af denne uge (uge 13), vil der blive runddelt den første affaldssække til resteaffald. Første indsamling af affaldsposer bliver mandag i uge 14. Bestyrelsen har et ønske om tålmodighed omkring afhentning, indtil rute, ugedag og tidspunkt ligger endeligt fast og aftalt med vores “grønne mand”.
Husk at i morgen skyder sæsonen 2022 i gang med årets generalforsamling og stander rejsning.
Søndag d. 27. marts 2022:
Kl. 10.00 – Generalforsamling i Hedehuset, Hovedgaden 371 B, 2640 Hedehusene.
Kl. 15.00 – Stander rejsning ved Bestyrelseshuset.
Bestyrelsen glæder sig til at se dig / jer til begge arrangementer.
Ved dette års vandopgørelser kan bestyrelsen konstatere, at der er enkelte haveejere, der i år har modtaget høje efterregninger på vandet.
Bestyrelsen er selvfølgelig rigtig kede af, at de enkelte haveejere får regninger, som de ikke havde regnet med. Vi vil derfor opfordre haveejere til jævnligt at holde øje med vandurene – om de forsat virker og om den viser et normalt eller forventet forbrug. Et meget højt forbrug kan være tegn på et læk et eller andet sted på grunden, et løbende toilet eller andet. Som haveejer er man selv ansvarlig for at vanduret virker som de skal.
Er du i tvivl, kan du kontakte bestyrelsen på mail bestyrelsen@of-mollehoj.dk eller på telefonen tirsdag aften imellem 18.00 og 19.30 på tlf. 2252 0878.
Bestyrelsen fanges på:
Møllehuset: Åbent hus sidste søndag i måneden imellem kl. 11-12 – se i kalenderen.
Mobil: +45 2273 4666 hver tirsdag aften imellem kl. 18.00 – 19.30.
E-mail: bestyrelsen@of-mollehoj.dk.
Telefonsvarer og e-mail tjekkes hver uge.