En lille forklaring på vores skraldesituation
Som I alle har bemærket, har vi desværre været ret udfordret på vores skraldesituation, og vi har været meget i dialog med mange af jer både på Facebook, pr. mail og i telefonen. Vi sætter stor pris på alle de gode idéer eller input, som I har bud ind med under vejs.
Vi vil meget gerne forsøge, at give jer en forklaring på, hvad det er der er går galt de seneste uger. Sidste år havde vi et godt samarbejde med kommunen omkring en løsning, der er optimal for os i Møllehøj.
Den forløb således:
- Mandag indsamling af skraldeposer og fyldes i containeren.
- Tirsdag tømning af containeren.
- Onsdag , torsdag, fredag, lørdag og søndag er containeren tom.
Det der er gået galt ved sæsonstart i år er, at vi ikke har fået tømt containeren inden der blev samlet skraldeposer ind for 2. gang. Det betyder, at vi har måtte rykke dagen for indsamlingen af skraldeposer, for at kunne få skraldet i containeren.
Situationen ser derfor således ud i denne tid:
- Tirsdag tømmes containeren, skraldeposerne indsamles på ny og fyldes i containeren.
- Onsdag, torsdag fredag, lørdag, søndag, og mandag står containeren fyldt op med skraldeposer.
I bestyrelsen synes vi ikke, at det er en god løsning og slet ikke når vejret bliver bedre og varmegraderne stiger. Vi har i de sidste 4 uger fået lovning fra kommunen på en ekstra tømning af containeren, for igen at “komme foran” og vende tilbage til den “gamle og sidste års model”.
Kan vi så ikke bare rykke dagen for indsamling af skrald?
I teorien jo, og det kan også være, at vi kommer til at sadle om. Men der er en del Mølleboer der kun er her i weekenden og stiller deres skraldepose ud, når de kører retur til deres hjem søndag eller mandag. Derfor er indsamlingsdagen optimal at have tidligt på ugens start.
Vi håber, at dette skriv kan give en forklaring på, hvad det er vi arbejder for og hvorfor situationen er “noget bøvlet” for tiden. Med andre ord… der er en mening med “galskaben”.
Rigtig god kristihimmelfartsferie fra Bestyrelsen