Festudvalget melder fest, hygge og bytte
Reserver allerede nu datoerne til de kommende arrangementer. Der kommer flere informationer her på hjemmesiden og i udhængsskabene.

Reserver allerede nu datoerne til de kommende arrangementer. Der kommer flere informationer her på hjemmesiden og i udhængsskabene.
Skraldegården modtager kun husholdningsaffald dvs. det affald du får ud af din husholdning. En tommelfingerregel kan være at husholdningsaffald er fra varer du har købt i en dagligvarebutik. Affald fra vare fra møbel- og byggevarebutikker er storskrald eller resteaffald (afhængig af materiale og størrelse). Er du i tvivl, så kør det på VEGA.
Sække (så længe lager haves), bio-poser og vejledninger er at finde i trækassen på terrassen.
Hjælp os med at holde gården pæn og rar at besøge:
En regning vi alle kommer til at deles om at betale
Containere der er blandet eller overfyldte tømmes ikke af skraldefolkene før bestyrelsen godkender, at de bliver tømt som resteaffald og det koster ekstra pr. container pr. gang.
Vi har netop modtaget dette fra Chefen for affald i Høje-Taastrup kommune:
Kære OF Møllehøj
Høje Taastrup Kommune
Vi har ikke tømt madaffaldsbeholderne, da de er fejlsorterede.
Hvis I ønsker at vi kommer og tømmer dem som restaffald, skal jeg oplyse jer om at det koster 281 kr. ekskl. moms pr. beholder.
Dvs. at HVIS bare 1 vælger at undlade at bruge de rigtige poser- koster det ikke kun unødige penge, men også al det korrekte sorteret mad bliver brændt af i stedet for at indgå i bio-hjulet, det er altså super ærgerligt!
Kom forbi Fritidshaven 217 og hent de gratis grønne poser og aflever dit bio affald når det passer dig, der er altid åbent for madaffald.
Ovennævnte ekstrabetalinger gælder i øvrigt også for alle de andre sorterings containere. Disse koster mindst det samme eller mere hvis containeren er større.
Hvor er det bare fedt at I er begyndt a sortere! Vi indrømmer – vi i bestyrelsen er selv lidt nørdet med sortering 🙂
Vores mad/bioaffald skal dog i specielle grønne poser – dem har vi fået og de kan hentes oppe ved huset og husk – hele vores affaldsordning er til husholdning.
Vi har opdateret siden ‘Foreningens skraldeplads’, hvor I også kan følge med i renoveringen.
Festudvalget har fået afsat datoen til hans sommerfest – Skynd dig og sæt X i kalenderen d. 26. august 2023.
Planlægning er allerede i gang og så snart Festudvalget er klar med planerne, bliver der meldt mere ud. Vi planlægger, at det bliver et arrangement med både aktiviteter for børn i løbet af dagen og fest i Laden om aftenen.
På gensyn, Bestyrelsen
Bestyrelsen har desværre ikke resurser til at stå for et arrangement Sankt Hans aften. Vi håber selvfølgelig på, at der alligevel er Mølleboer der mødes for at hygge sammen her i foreningen.
Rigtig god aften, Bestyrelsen
Vær opmærksom på, at Åbent Hus i Foreningshuset er flyttet i maj måned på grund af Pinsen. Du kan møde bestyrelsen d. 21. maj imellem 11.00 og 12.00 og ikke den sidste søndag i måneden, som tidligere udmeldt.
Vi ses i Foreningshuset, Bestyrelsen
I anledning af, at Laden har fået en opdatering, inviterer vi jer alle til et lille glas, lidt snack og en hyggelig sludder.
Kig over i Laden på tirsdag d. 16. maj 2023 fra kl. 19.00 og lad os fejre Laden sammen. Vi glæder os til at vise den frem til alle.
Hvad er der så sket?
Hen over vinteren og foråret, har vi i bestyrelsen gået og lavet lidt forbedringer i Laden. Vores mål var, at den blev mere anvendelig ifm. udlejning og når vi afholder arrangementer.
I den forbindelse har vi haft en elektriker til at gennemgå alle elinstallationer i laden, der desværre ikke var god nok. Vi fik samtidig opsat et ekstra målerskab, så lejere af Laden selv betaler for den brugte strøm.
Det gamle køkken blev taget ned ved arbejdsweekenden i vinters og et nyt blev bygget ved den arbejdsweekend vi afholdte i foråret. Vi er meget taknemmelig for jeres hjælp. Der er nu service mm til 84 personer og opvaskemaskiner dertil. Der er også to ovne og kogeplader, så det er muligt at kunne opvarme festmiddagen man medbringer. Køkkenet er IKKE godkendt som køkken der må laves mad i, men gerne til opvarmning.
Vi har arbejdet videre på et gammelt tiltag, men en “let” sænkning af loftet i den ene side af laden. Vi har anvendt et stofmateriale, der både forbedre akustikken og er brandhæmmende. Vi synes, at vi har fået skabt en stemning af “Bakkens Hvile” derunder.
Vi har fået doneret et originalt billardbord, så der nu er lavet et hyggeligt område til en lille venlig kamp.
Vi håber på, at Laden nu vil blive brugt endnu mere.
Vi håber at se jer på tirsdag, Bestyrelsen.
Billederne har vi lånt af Dorte Christensen, tak.
I weekenden er der IGEN flere personer, der har efterladt storskrald i affaldsgården, selvom der står det ikke bliver hentet mere!
Hvem har I tænkt jer der skal rydde op efter jer???
Det er frustrerende for både bestyrelsen og andre medlemmer i haveforeningen.
Vi har overvågning i gården og I skal vide, at regningen for at få det afhentet og fragtet på genbrugspladsen, bliver videresendt til jer!
De bedste hilsner fra Bestyrelsen
Som mange har bemærket, får vi ikke afhentet storskrald mere. Vi har dog haft lidt begynder-vanskeligheder med “de nye tider” og modtog desværre en del storskrald i affaldsgården. Vi kan finde frem til nummerplade eller person på vores overvågning, og vi har i dette tilfælde også noteret os data omkring dette affald.
Da vi håber det blot er begynder-vanskeligheder, er det lykkedes bestyrelsen at skaffe os af med affaldet, men fremadrettet vil afsætning af storskrald blive anmeldt til politiet og efterfølgende sende vedkommende en regning på bortskaffelse af storskraldsaffaldet.
Bestyrelsen fanges på:
Møllehuset: Bestyrelsen træffes til åbent hus ifm. bestyrelsesmøde, samt pr. telefon og e-mail.
Mobil: +45 2273 4666 hver tirsdag aften imellem kl. 18.00 – 19.30.
E-mail: bestyrelsen@of-mollehoj.dk
Telefonsvarer og e-mail tjekkes hver uge.