Så varer det ikke længe før entreprenør starter arbejdet med den nye affaldsgård. Vi forventer at entreprenøren går i gang mandag d. 31. juli 2023.
Under byggeriet bliver der anlagt en midlertidig “affaldsgård” i området lige omkring foreningshuset. Den store container (resteaffald) bliver stillet på trekanten overfor foreningshuset. Sorterings-containerne vil blive anbragt i græsrabatten langs med den lille vej ved foreningshuset.
Følg med i byggeriet på siden “Foreningens skraldeplads“, hvor vi løbende oplyser om byggeriets forløb.
….. Så kører de bare igen og vi står i en kattepine. Det er desværre sket flere gange.
Vi har derfor i dag måtte tømme en del af jeres sorteret affald af hver enkelt container, så de kan lukke igen. Vi vil derfor bede jer om IKKE at putte mere affald i containeren, hvis de allerede er fyldte.
I den forbindelse lader vi den store container stå åbent, så I har mulighed for at komme af med det. På grund af rotter er det vigtigt, det ikke bliver stilt ved siden af.
Sidste bøn… HUSK det KUN er husholdningsaffald – dvs. affald fra dagligvarebutikkerne.
Skraldegården modtager kun husholdningsaffald dvs. det affald du får ud af din husholdning. En tommelfingerregel kan være at husholdningsaffald er fra varer du har købt i en dagligvarebutik. Affald fra vare fra møbel- og byggevarebutikker er storskrald eller resteaffald (afhængig af materiale og størrelse). Er du i tvivl, så kør det på VEGA.
Sække (så længe lager haves), bio-poser og vejledninger er at finde i trækassen på terrassen.
Hjælp os med at holde gården pæn og rar at besøge:
Aflever KUN HUSHOLDNINGSAFFALD
Smid KUN DET RIGTIGE AFFALD i de rette containere.
Aflever KUN BIOAFFALD I DE GRØNNE BIOPOSER
En regning vi alle kommer til at deles om at betale
Containere der er blandet eller overfyldte tømmes ikke af skraldefolkene før bestyrelsen godkender, at de bliver tømt som resteaffald og det koster ekstra pr. container pr. gang.
Vi har netop modtaget dette fra Chefen for affald i Høje-Taastrup kommune:
Kære OF Møllehøj Vi har ikke tømt madaffaldsbeholderne, da de er fejlsorterede. Hvis I ønsker at vi kommer og tømmer dem som restaffald, skal jeg oplyse jer om at det koster 281 kr. ekskl. moms pr. beholder.
Høje Taastrup Kommune
Dvs. at HVIS bare 1 vælger at undlade at bruge de rigtige poser- koster det ikke kun unødige penge, men også al det korrekte sorteret mad bliver brændt af i stedet for at indgå i bio-hjulet, det er altså super ærgerligt!
Kom forbi Fritidshaven 217 og hent de gratis grønne poser og aflever dit bio affald når det passer dig, der er altid åbent for madaffald.
Ovennævnte ekstrabetalinger gælder i øvrigt også for alle de andre sorterings containere. Disse koster mindst det samme eller mere hvis containeren er større.
Hvor er det bare fedt at I er begyndt a sortere! Vi indrømmer – vi i bestyrelsen er selv lidt nørdet med sortering 🙂
Vores mad/bioaffald skal dog i specielle grønne poser – dem har vi fået og de kan hentes oppe ved huset og husk – hele vores affaldsordning er til husholdning.
Festudvalget har fået afsat datoen til hans sommerfest – Skynd dig og sæt X i kalenderen d. 26. august 2023.
Planlægning er allerede i gang og så snart Festudvalget er klar med planerne, bliver der meldt mere ud. Vi planlægger, at det bliver et arrangement med både aktiviteter for børn i løbet af dagen og fest i Laden om aftenen.
Bestyrelsen har desværre ikke resurser til at stå for et arrangement Sankt Hans aften. Vi håber selvfølgelig på, at der alligevel er Mølleboer der mødes for at hygge sammen her i foreningen.
Vær opmærksom på, at Åbent Hus i Foreningshuset er flyttet i maj måned på grund af Pinsen. Du kan møde bestyrelsen d. 21. maj imellem 11.00 og 12.00 og ikke den sidste søndag i måneden, som tidligere udmeldt.
I anledning af, at Laden har fået en opdatering, inviterer vi jer alle til et lille glas, lidt snack og en hyggelig sludder.
Kig over i Laden på tirsdag d. 16. maj 2023 fra kl. 19.00 og lad os fejre Laden sammen. Vi glæder os til at vise den frem til alle.
Hvad er der så sket?
Hen over vinteren og foråret, har vi i bestyrelsen gået og lavet lidt forbedringer i Laden. Vores mål var, at den blev mere anvendelig ifm. udlejning og når vi afholder arrangementer.
I den forbindelse har vi haft en elektriker til at gennemgå alle elinstallationer i laden, der desværre ikke var god nok. Vi fik samtidig opsat et ekstra målerskab, så lejere af Laden selv betaler for den brugte strøm.
Det gamle køkken blev taget ned ved arbejdsweekenden i vinters og et nyt blev bygget ved den arbejdsweekend vi afholdte i foråret. Vi er meget taknemmelig for jeres hjælp. Der er nu service mm til 84 personer og opvaskemaskiner dertil. Der er også to ovne og kogeplader, så det er muligt at kunne opvarme festmiddagen man medbringer. Køkkenet er IKKE godkendt som køkken der må laves mad i, men gerne til opvarmning.
Vi har arbejdet videre på et gammelt tiltag, men en “let” sænkning af loftet i den ene side af laden. Vi har anvendt et stofmateriale, der både forbedre akustikken og er brandhæmmende. Vi synes, at vi har fået skabt en stemning af “Bakkens Hvile” derunder.
Vi har fået doneret et originalt billardbord, så der nu er lavet et hyggeligt område til en lille venlig kamp.
Vi håber på, at Laden nu vil blive brugt endnu mere.