Den ny affaldsgård er kommet godt i gang og vi håber på, vi snart har fået udleveret affaldsbrikker til alle medlemmer.
Vi er “faldet over” en rigtig fin APP, hvor du bl.a. kan se hvornår de forskellige spande bliver tømt, hente affaldsfoldere eller bruge APP’s sorteringsguide. Den kan vi varmt anbefale.
Dagens Generalforsamlingen i OF Møllehøj var en af de lange – men meget interessante dage. I dag mødte der blot 10 % af vores 379 medlemmer til Generalforsamlingen, med det forhindrede os ikke i af få en rigtig gode dialog om beslutninger, der er taget og dem der skal tages fremadrettet.
I Bestyrelsen tolker vi fremmødeprocenten som positivt, da der så må være mange der er tilfredse med vores arbejde.
Vi sætter dog rigtig stor pris på alle de input vi har fået på dagen, både hvorfor-spørgsmålene og klappet på skulderen. Det er både med til at holde os til ilden og skarpe på målet med vores gerninger.
Vi glæder os over at byde vores nye medlem (suppleant) Dawn velkommen, der er trådt til i stedet for Dorte, solgte sit hus.
Dagens Standerhejsning
Dialogen fortsatte til standerhejsning ved Møllehuset senere på dagen, hvor vi skød sæson 2024 i gang. Der var rigeligt af kaffe, kage og sodavand til de medlemmer der kiggede forbi.
Ved samme lejlighed kunne vi også annoncere at den nye affaldsgård er åben og klar til brug. Vores kontakt på kommunen har fortalt, at de nu starter med at tømningen af affaldsspandene.
Vi vil arbejde på at sætte vejledninger på i gården, som vi kan tilgå ved tvivl.
Vi vil minde jer om at sortere affaldssortere korrekt, så vi undgår ekstraregninger på ”blandet tømninger” – en regning som vi alle kommer til at betale solidarisk med foreningens overskud.
Bestyrelsen inviterer til dette års generalforsamling søndag d. 24. marts 2024 kl. 10.00 i Taastrup Kulturhus Poppel Alle 12, 2630 Taastrup
Du burde allerede nu have modtaget en indbydelse i din mailboks. Hvis ikke, så kontakt bestyrelsen på bestyrelsen@of-mollehoj.dk. Er du fritaget fra mails, vil du meget snart modtage indbydelsen med posten. Brevene er postet og under vejs.
OF-Møllehøj inviterer til juletræsfest den 3. december 2023 kl. 14 til 17 i Hedehuset, Hovedgaden 371 B, 2640 Hedehusene
Tag dem du har kær med til juletræsfest i OF Møllehøj. Der blever serveret kaffe,the, glögg, juice, æbleskiver og småkager. Øl og sodavand kan tilkøbes.
Julemanden kigger forbi med gaver og godteposer til børn op til 12 år og dersælges lodder til voksne og barnlige sjæle.
Prisen er 50 kr. pr deltager (både børn og voksne). Tilmelding skal se pr. e-mail til fest@of-mollehoj.dk med antal deltager, samt hvor mange af dem er børnmed navn, køn og alder på barnet/børnene. Samtidig skal der indbetales forantal deltagere på mobilpay på box: 4297DL. Husk at skrive din parceladresse ibåde mobilpay og e-mailen.
Tilmelding inden d. 12. nov. 2023, så Julemanden kan nå at lave fine gaver.
Vi glæder os til et par festlige timer, bestyrelsen
Hen over vinteren er det muligt at få udleveret en nøglebrik pr. parcel. Da der skal underskrives ved modtagelsen, vil det kun være muligt til den person, der er noteret på overdragelses-dokumentet. Nøglebrikken kan bruges til affaldsgården ved sæsonstart 2024.
Det du underskriver på:
At du har modtage nøglebrikken.
At du har fået informationer om, hvordan affaldsgården skal anvendes.
At du har fået informationer om overvågning af gården og nøglebriks-registrering.
Samt vejledning om affaldssortering.
Du har mulighed for at hente chippen imellem 11-12 i foreningshuset på følgende dage:
Den 29. okt. 2023
Den 26. nov. 2023
Den 28. jan. 2024
Den 25. feb. 2024
Den 21. april 2023
Samt efter Generalforsamlingen i en time (dato opdateres).
Han over vinteren går bestyrelsen også i “vinterhi”. Vi mødes dog stadig til bestyrelsesmøder en gang om måneden. Det vil derfor også være den dag vi foretager alt det praktiske som at syne huse, drøfte og beslutte ift. indkommende input fra vores medlemmer i parcellerne. Du kan altid se på hjemmesiden hvordan du kommer i kontakt med bestyrelsen.
Det betyder, at hvis du ønsker at sælge er det vigtigt, at du er i god tid både med at bestille syn og spørgsmål til bestyrelsen. Du skal derfor forvente, der der mindst kan gå op til 1 måned fra et ønske om syn, til det kan blive aftale eller realiseret. Derefter skal der udføres papirarbejde både i lokalbestyrelsen og hos OF-Fritid. Vi opfordre til at drøfte tidsrammerne med din ejendomsmægler.
Det bedste du kan gøre, er at bestille syn allerede når du går i salgstanker. Et syn holder i 6 måneder og er huset uændret fra synet er et gen-syn en formssag.
Vi glæder os til at jer jer alle til sæsonen 2024.