Banko i Laden
Vi spiller banko i laden søndag d 10 juli 2022 kl 13.00. Døren åbnes kl. 12.00.
Vi kører 10 ordinære spil + 2 ekstra spil og der er fine gevinster. Du kan købe kaffe og kage, øl, vin og sodavand.
Hilsen Dit festudvalg
Vi spiller banko i laden søndag d 10 juli 2022 kl 13.00. Døren åbnes kl. 12.00.
Vi kører 10 ordinære spil + 2 ekstra spil og der er fine gevinster. Du kan købe kaffe og kage, øl, vin og sodavand.
Hilsen Dit festudvalg
Festudvalget holder loppemarket i Laden d. 25. juni 2022 imellem kl. 10.00 og 16.00.
‘Kom og køb’ eller ‘kom og sælg’. Ryd op i gemmerne!
Stadepladser indeholder 3 borde og kan bestilles hos: Lone på tlf. 2363 2500 eller Dorte på tlf. 2211 9601. Tilmelding senest d. 18. juni 2022, hvor du også kan aftale om opsætning.
Hilsen Dit festudvalg
OF-Møllehøj og Nørrebro Bryghus inviterer til øl smagning med efterfølgende ØL-Quiz lørdag d. 18. juni 2022 kl. 16.30 i Laden.
En ekspert fra Bryghuset, fører os igennem øllets historie og der sluttes af med en ØL-Quiz, hvor vi kårer foreningens klogeste ØL-Hoved. Og der er naturligvis en fin præmie til vinderen.
Det koster 225 kr. at deltage og tilmelding sker ved, at der indbetales på mobil tlf. 2363 2500 senes d. 11. juni. Mærk betaling ‘Ølsmagning’.
Vi håber vi ses til en festlig aften, Bestyrelsen.
Da vi sidste år etablerede de nye minigolf baner på plænen bag Fritidshaven (ved boldbanen), vil vi gerne “rydde op” i området hvor de gamle minigolf baner stod. I den forbindelse vil vi gerne give vores Mølleboer mulighed for at hente de perlesten, der ligger nede på det gamle område.
Perlestenene kan evt. anvendes på p-pladserne eller i jeres haver. Det er først til mølle og når området er ryddet for sten, vil vi etablere græsplæne som området igen kan blive pænt.
Fortsat god søndag fra Bestyrelsen
Vi forklarede tidligere på ugen, hvilke problematikker vi har (indtil nu) haft med indsamling af skrald og tømning af vores container. Vi er meget forhåbnings fulde og tror og håber på, at vi endelig har fået løst problemet og at vi derfor kan fortælle, at skraldeposerne kan indsamles som normalt om mandagen i uge 22.
Og dog, da det er pinsedag mandag i uge 23, bliver indsamling af skralde denne uge flyttet til om tirsdagen, men det er planen at det KUN er denne uge det bliver flyttet.
Vi starter samtidig med en afkrydsningseddel, som AA kan afkrydse og lægge i postkassen, hvis din pose af en eller anden grund ikke er taget med. På den måde er I informeret hvorfor og derved mulighed for at ændre det til ugen efter. Vi glæder os over, at vi på denne måde kan skabe noget klarhed over eventuelle skralde-problemer.
Rigtig god søndag fra Bestyrelsen
Som I alle har bemærket, har vi desværre været ret udfordret på vores skraldesituation, og vi har været meget i dialog med mange af jer både på Facebook, pr. mail og i telefonen. Vi sætter stor pris på alle de gode idéer eller input, som I har bud ind med under vejs.
Vi vil meget gerne forsøge, at give jer en forklaring på, hvad det er der er går galt de seneste uger. Sidste år havde vi et godt samarbejde med kommunen omkring en løsning, der er optimal for os i Møllehøj.
Den forløb således:
Det der er gået galt ved sæsonstart i år er, at vi ikke har fået tømt containeren inden der blev samlet skraldeposer ind for 2. gang. Det betyder, at vi har måtte rykke dagen for indsamlingen af skraldeposer, for at kunne få skraldet i containeren.
Situationen ser derfor således ud i denne tid:
I bestyrelsen synes vi ikke, at det er en god løsning og slet ikke når vejret bliver bedre og varmegraderne stiger. Vi har i de sidste 4 uger fået lovning fra kommunen på en ekstra tømning af containeren, for igen at “komme foran” og vende tilbage til den “gamle og sidste års model”.
Kan vi så ikke bare rykke dagen for indsamling af skrald?
I teorien jo, og det kan også være, at vi kommer til at sadle om. Men der er en del Mølleboer der kun er her i weekenden og stiller deres skraldepose ud, når de kører retur til deres hjem søndag eller mandag. Derfor er indsamlingsdagen optimal at have tidligt på ugens start.
Vi håber, at dette skriv kan give en forklaring på, hvad det er vi arbejder for og hvorfor situationen er “noget bøvlet” for tiden. Med andre ord… der er en mening med “galskaben”.
Rigtig god kristihimmelfartsferie fra Bestyrelsen
Igen i denne uge (uge 21) bliver afhentning af skrald flyttet fra mandag til tirsdag. Vi arbejder på en permanent løsning og melder ud når den er i hus.
Fortsat god søndag fra Bestyrelsen
Efter endnu en problematik med skraldet, er vi glade for at fortælle, at problemet er løst for denne gang. Vi får hentet skraldeposer i morgen onsdag.
Vi i bestyrelsen arbejder på at få de rette ender til at mødes og ikke mindst med hensyn til vores skraldeordning. Vi er både i dialog med kommunen og vores AA-mand og arbejder på at finde en løsning, der ikke sender hele haveforeningen til tælling hver uge.
Vi beder om jeres tålmodighed og ikke mindst tro på, at vores arbejde både i denne sag og generelt, er for at få den bedste haveforeningen i Danmark.
Rigtig god regnvejrs-aften til jer alle.
D
Da vores container til resteaffald ikke er tømt af Høje Taastrup kommune i fredags, som vi havde forventet, indsamler vi IKKE skralde poser sammen i morgen. Vi vil derfor bede jer om ikke at sætte jeres skraldepose ud, før vi melder det ud til jer her på hjemmesiden og på Facebook. Dette gør vi naturligvis for at undgå en ligende situation som i denne uge. Så snart vi får besked fra kommunen, giver vi hurtigst muligt besked til jer.
Tak og fortsat god søndag fra Bestyrelsen
T
Bestyrelsen fanges på:
Møllehuset: Bestyrelsen træffes til åbent hus ifm. bestyrelsesmøde, samt pr. telefon og e-mail.
Mobil: +45 2273 4666 hver tirsdag aften imellem kl. 18.00 – 19.30.
E-mail: bestyrelsen@of-mollehoj.dk
Telefonsvarer og e-mail tjekkes hver uge.